Målar

 
Hej igen.
Här blir det litet om mitt måleri, lyssnade igår på sommarprogrammet på radion  en konstnär som jag aldrig hört talas om . Cecilia Edefalk, hon har just nu en tavla på Bukowskis som heter "baby" värd 6 till 8 millioner räknade med att få fyra mille, vad sägs, var in och tittade på den  (jag kan också göra en sådan)  hon berättade att hon kunde se olika saker i bilden som ingen annan kunde se, tror att alla kan se figurer i bilder i alla fall vi glädjemålare.
Hon berättade hur hon bott i olika länder bland annat mongoliet mycket inspirerande att höra . då tänkte jag i dag skulle jag måla hästar som vandrade i väg bland slätterna och bergen har ju målat en hästrumpa förut men när jag fått dit första hästen och sedan nästa då när jag tittade på håll blev den bakre  en hals och huvud åt den första hästen snacka om att kunna se.
Har ju målat kameler för länge sedan så jag tänkte...
Här kommer den gamla kameltavlan.
hej då!   
 
 

Kommentarer
Postat av: Annki

Du är bara för UNDERBAR! Stor Kram från Dotra.

2013-08-08 @ 19:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0